Навчальні підрозділи — Університет «КРОК»

Студенту / Випускнику

Співбесіда

Кабінет 109-1
(+38 044) 455-57-12, вн. 157
[email protected]

Ми працюємо для Вас
Пн. – пт.: 9:00 – 18:00
Перерва: 13:00 – 14:00
Cб., нд.: вихідні

Як вдало пройти співбесіду

Чи замислювалися ви коли-небудь, чому люди охочіше купують різні товари, до того ж далеко не завжди потрібні їм, на презентаціях або через каталоги? У цьому випадку покупцям вже пояснили властивості товару й переконали, що купівля просто необхідна. Ваше завдання на співбесіді абсолютно аналогічне: переконати працедавця взяти на роботу саме вас!

Для цього насамперед потрібно скласти список власних «товарних якостей».

Оцініть свої навички і професійні якості, пригадайте трудові досягнення, проаналізуйте риси характеру (наприклад, чи властива вам цілеспрямованість, ентузіазм, звичка доводити справу до кінця). Крім основної освіти, не варто «забувати» і про додаткову: музична, художня або спортивна школи, стажування і тренінги за фахом.

Обов´язково пригадайте свої захоплення і хобі. Навіщо це потрібно? Припустимо, у вільний від роботи час ви любите кататися на конях на іподромі. Це заняття виробляє у вас любов до природи, терпіння, відповідальність – такі необхідні для роботи якості... Складаючи шпаргалку, не забудьте про нагороди, подяки і премії: їх наявність не можна переоцінити. Обов´язково повідомте про знання іноземних мов, рівень володіння комп´ютером, вміння водити автомобіль. Чим більше ви пригадаєте, тим упевненіше відчуватимете себе перед інтерв’юером.

Після цього співставте вимоги, що висувають кандидату на бажану посаду, з власними характеристиками. Спробуйте скласти невелику лаконічну розповідь про себе, хоча, як кажуть, немає нічого важчого, ніж розказувати про близьку людину. А хто вам ближчий, ніж ви самі?

Розповідь на зразок «закінчила школу, два курси інституту, вийшла заміж, народила» не підходить, незважаючи на те, що стислість – сестра таланту. Власну біографію потрібно гарно подати. Ось приклад правильної розповіді кандидата, що претендує на вакансію бухгалтера: «Із самого дитинства я обожнювала рахувати, цифри, в школі завжди мала «відмінно» з математики, вступила до державного університету на економічний за спеціальністю «Бухоблік». На третьому курсі вийшла заміж і народила, але паралельно встигала вести бухгалтерію декількох фірм». Як кажуть, відчуйте різницю. Не треба писати художню розповідь, якщо ви в собі впевнені – напишіть хоча б тези.

Потенційному працедавцю не цікаво знати про вас «у загальних рисах» – перш за все ви йому цікаві, як людина, що претендує на вакантну посаду за певною спеціальністю. Про це інтерв’юер може дізнатися лише з вашої розповіді! Наприклад, ім´я Джакомо Казанови стало відомим завдяки його власним мемуарам. Адже хто знає, що він вже в 17 років захистив дисертацію  з права, був абатом, солдатом, енциклопедично освіченою людиною, працював юристом, хіміком, перекладачем, фінансистом, музикантом, писав вірші, драми і так далі. Прекрасний психолог Джакомо Казанова зумів добитися успіхів і при дворі багатьох монархів Європи, хоча не був дворянином. А що ми знаємо з його розповідей? Лише про його авантюрні любовні пригоди, що ставлять Казанову на один щабель із більш архаїчними Ловеласом і Дон Жуаном. Не уподібнюйтеся Казанові – розповідайте лише те, що безпосередньо стосується справи.

Обдумайте і свої слабкі сторони, адже вони є в кожної людини. Наприклад, ви нещодавно закінчили університет і ще не маєте достатнього досвіду. Не приховуйте цього. Двадцятирічні всезнайки, що претендують на високу зарплату, виглядають смішно. Ви геніальний промоутер? Охоче вірю. Тоді скромно (!) попросіть дати вам завдання будь-якої складності і продемонструйте свою геніальність на практиці. Ви повинні не вихвалятися, а переконувати.

У кожній роботі є неприємні моменти (наприклад, монотонність), труднощі різного характеру. Представник фірми, який із вами розмовляє, повинен знати, що ви не живете ілюзіями і готові до неприємних моментів своєї майбутньої діяльності. Якщо вже зовсім заженуть в кут, зізнайтеся, що поки що маєте не зовсім чітке уявлення про майбутню роботу, але легко навчаєтеся і у вас є для цього необхідні знання і риси характеру. Це нормально.

Навіть питаючи про дозвілля або літні канікули, працедавець переслідує одну мету: з´ясувати, чи підходите ви його компанії. У цьому випадку привабливими є такі якості, як чесність, надійність, ініціативність, ентузіазм, уміння працювати в команді. Приміром, ви були старостою курсу в інституті – значить, маєте лідерські якості. Врахуйте, що на співбесіді випадкових питань не буває. Ретельно обдумуйте відповіді, не поспішайте, але й не «тримайте паузу». Прагніть уникати гострих кутів. Ви на співбесіді, а не в подруги на кухні або з другом у барі! Часто молоді люди клюють на вудку приємного ставлення до себе і можуть бовкнути зовсім не те, що б хотілося почути працедавцю. Є у інтерв’юерів й інший прийом: замість приємного спілкування ви можете отримати бурю і натиск у вигляді колючих питань «у лоб». Не лякайтеся: вас перевіряють на стресостійкість. Зосередьтеся і не ображайтеся. Не дозволяйте себе залякати: ви не в слідчого і не вчинили жодних протиправних дій, працедавець нічого не має проти вас особисто – це просто перевірка.

Будьте готовими до будь-якого результату співбесіди, але налаштуйте себе на позитивне рішення,не падайте духом і, незважаючи на результат, будьте ввічливими. Неприємно, не сперечаюся. Одного разу моїй знайомій довелося стати жертвою такого «артобстрілу». Потенційний працедавець вирішив знизити її вимоги із заробітної платні. Самовладання вона не втратила, нервувати не стала, як того прагнув інтерв’юер, і врешті-решт він погодився на її вимоги. Вийшовши з його кабінету, вона резонно подумала: «А чи коштує таких грошей мій спокій?» У результаті вона відмовилася від запропонованого місця (до речі, намагаючись її умовити, працедавець обіцяв ще більші вигоди). Отже, подумайте, а чи потрібно йти в компанію, де культивують подібні методи роботи?

У будь-якому випадку ви повинні залишити про себе хороше враження. Так, донька моєї знайомої не підійшла з якихось міркувань на вакантну посаду, але менеджер із роботи з персоналом тієї фірми, куди вона влаштовувалася, її запам’ятав і порекомендував в іншу компанію, де вона зараз успішно працює. Якщо ви прийшли на співбесіду, а вас зустрічає ціла група оцінювачів, не дивуйтеся. Це навіть краще. Одна людина може бути просто необ’єктивною, а така «група» – якраз навпаки. Усім сподобатися складно, але будьте ввічливими з кожним, кожному відповідайте ніби своєму основному працедавцю! Іноді складно відразу зорієнтуватися, хто ж із них головний. Не обов’язково це головуючий: він може виявитися менеджером відділу кадрів. Якщо одному з групи ви не сподобаєтеся, наприклад своїм гордовитим тоном, то інший скаже, що ви, навпаки, впевнена в собі людина. Отже, «консиліум» – це ще не смерть райдужних надій.

Припустимо, у вас вже є певний трудовий стаж. Подумайте про сильні сторони своєї робочої біографії. Пом’якшіть недоліки. Розкажіть, наприклад, який досвід дала вам діяльність у компанії прямого маркетингу. Ніколи не критикуйте своє колишнє керівництво, яким би воно не було. Більше говоріть про хороше: тут податки скоротили, тут заощадили і так далі. Якщо розмова перейде на особисте життя, покажіть, що в цьому питанні у вас все цілком добре, і поверніться до основної теми розмови. Якщо відчуваєте, що питання недоречні, акуратно змініть тему. Питання про фінансові борги, інші джерела доходу, проблеми зі здоров’ям, релігійну приналежність, проблеми з алкоголем або наркотиками, сексуальну орієнтацію і етнічне походження – табу для інтерв’юера. На жаль, багато працедавців безцеремонно залазять на нашу особисту територію.

Майте на увазі, що людина або люди, які будуть із вами розмовляти, теж хвилюються перед зустріччю. Хоча деколи і приховують це досить вміло. Не всі добре знають методики відбору потрібного їм співробітника. Ви можете відразу потрапити безпосередньо до майбутнього начальника, і тоді більше уваги під час співбесіди буде приділено професійній діяльності. У будь-якому випадку ваше завдання – переконати кожного, з ким говоритимете, що ви акуратний, старанний, впевнений у собі, діловий співробітник. Саме той, хто їм зараз потрібен. Створіть образ професіонала. Якщо ви претендуєте на керівну посаду, покажіть на співбесіді, що вмієте не лише професійно працювати, а й делегувати свої повноваження, працювати в команді і стежити за успіхом кожного співробітника.

Ви повинні мати абсолютно чітке уявлення про свій стиль керівництва, а також про такі поняття, як професійне зростання (в будь-якому віці не зашкодить!), успіх і навіть провал. Крім розповіді про себе, складіть декілька оптимістичних фраз, пригадайте більше доказів своїх позитивних якостей. Це налаштує вас на успіх. Ваша поведінка повинна захопити і працедавця. Нічого не перебільшуйте і тим більше не вигадуйте. Очевидні успіхи скажуть все за вас, навіть якщо їх не так вже й багато. Не впадайте в депресію, якщо вам відразу здалося, що ви не сподобалися працедавцю. Можливо, в нього просто поганий настрій або хворіють родичі і в його реакції ви аж ніяк не винні. Не додавайте йому негативних емоцій, але і не жартуйте (навіть якщо в гуморі вам немає рівних). Ви не на «КВН».

Спробуйте передбачити різні варіанти і достатньо серйозно себе проаналізувати. Якщо і досвіду роботи у вас немає, і відповідної освіти, а вдома купа малих дітей, не біда.

Запам’ятайте: головне в підготовці перед співбесідою – не поставити себе на п’єдестал, а об’єктивно проаналізувати свої знання та якості і бути впевненим у собі. Тоді й потенційний працедавець зможе бути у вас впевненим.

Джерело: http://www.jobportal.com.ua/ukr/articles/interview/44.html

Резюме (CV) і супровідний лист

Кабінет 109-1
(+38 044) 455-57-12, вн. 157
[email protected]

Ми працюємо для Вас
Пн. – пт.: 9:00 – 18:00
Перерва: 13:00 – 14:00
Cб., нд.: вихідні

Як писати супровідний лист?

Доволі часто працедавець вимагає від кандидата на роботу не лише резюме, а й рекомендаційні листи, копії дипломів, результати тестів і т. д. До такого пакету документів зазвичай додається супровідний лист. Навіть якщо ви висилаєте тільки резюме, до нього теж необхідно докласти супровідний лист.

Ціль супровідного листа – змусити потенційного працедавця звернути увагу на ваше резюме. Перш ніж складати такий лист, необхідно зібрати якомога більше інформації про компанію, в яку ви збираєтеся відправити резюме. Лист повинен відображати вашу зацікавленість в отриманні роботи саме в цій компанії, а отже, ви повинні продемонструвати знання сфери діяльності потенційного працедавця.

Структура супровідного листа

Звернення. Якщо є така можливість, адресуйте лист конкретній людині. Персоналізоване звернення, наприклад «Шановна пані Світлицька!», зверне на себе більшу увагу, ніж лист, відправлений «Менеджеру з персоналу», «Начальнику відділу кадрів». Ім'я людини, що відповідає за підбір персоналу, можна довідатися на сайті компанії або зателефонувавши секретарю.

Перший параграф повинен складатися з трьох частин.

Перша частина містить інформацію про те, як ви довідалися про вакансію. Бажано згадати про попередню зустріч або телефонну розмову, дати посилання на людину, знайому адресату, або на якусь інформацію про компанію, що спонукала вас до нього звернутися.

У другій частині листа потрібно представити себе і пояснити читачу ціль свого звернення. Саме тут необхідно розмістити інформацію, яка може викликати у працедавця найбільшу зацікавленість у вас.

У третій частині відображається інформація, що показує ваше знання компанії або сектора, в якій вона працює. Тут важливо не переборщити з порожніми вихваляннями, інакше адресат одразу відчує вашу нещирість. Пам'ятайте, що людина, якій ви відправляєте листа, добре знає компанію. Єдине, чого вона не знає, – чим саме ви можете бути компанії корисні, а також наскільки ви зацікавлені отримати цю роботу.

У другому параграфі ви розповідаєте про свої навички. Напишіть, як ваші досвід, навички, освіта, описані в резюме, можуть бути корисними компанії потенційного працедавця.

У останньому, третьому параграфі спробуйте ініціювати контакт. Вкажіть де, коли і яким чином можна з вами зв'язатися.

Підпис. Використовуйте нейтральні вирази, наприклад: «З повагою» або «З найкращими побажаннями».

Додаток повинен містити перелік документів, що додаються до листа.

Пам'ятайте:

  • Той, кому адресований ваш лист, – людина дуже зайнята, тому пишіть якомога лаконічніше.
  • Супровідний лист ніколи не повинен за обсягом перевищувати одну сторінку.
  • Підхід до складення супровідних листів, як і до складання резюме, дуже індивідуальний. Наші поради мають загальний характер.

Джерело: http://www.csu.ru/main.asp?method=GetPage&p=664&redir=731

Як правильно скласти резюме

Кабінет 109-1
(+38 044) 455-57-12, вн. 157
[email protected]

Ми працюємо для Вас
Пн. – пт.: 9:00 – 18:00
Перерва: 13:00 – 14:00
Cб., нд.: вихідні

Від того як буде складений цей документ, залежить не лише ваша кар'єра, а можливо, і все ваше подальше життя. Тож пропонуємо вам дізнатися, яким має бути резюме.

Яким би чином ви не шукали роботу – через знайомих, за допомогою газет або Інтернету, настане момент, коли вас попросять показати (або надіслати) своє резюме. Сьогодні для всіх очевидно, що без грамотно складеного резюме пошук роботи буде малорезультативним.

Для чого потрібне резюме

Резюме – один із найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найбільш важливих для потенційного роботодавця фактів вашої біографії, в основному пов'язаних із вашим досвідом роботи, навичками й знаннями. На прочитання резюме в середньому витрачається не більше 1–2 хвилин, тому дуже важливо відразу привернути увагу роботодавця, зацікавити його й спонукати призначити вам інтерв'ю. При створенні резюме потрібно пам'ятати про те, що воно стане вашою візитівкою й повинне виділяти вас з усього потоку людей, які шукають роботу.

Структура резюме

Резюме, як правило, вміщується на 1–2 сторінках і включає такі блоки:

Контактна інформація

  • Ім'я й прізвище (по батькові можна опустити).
  • Адреса (повністю, включно з індексом).
  • Телефон (домашній, контактний, робочий із кодом міста; робочий телефон вказується лише в тому випадку, якщо у вас є можливість досить вільно спілкуватися на робочому місці).
  • Адреса електронної пошти (якщо у вас ще немає особистої поштової скриньки, перед розсиланням резюме обов'язково створіть її).

Мета (не обов'язково, але бажано): коротка інформація щодо того, яку посаду ви хочете отримати й чому ви претендуєте на неї (не більше 6 рядків, а краще 2–3). Якщо резюме відправляється на конкретну вакансію, то замість мети пишеться назва або код цієї вакансії. Якщо у вас кілька різних цілей, можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити декілька сфокусованих на різних аспектах резюме, ніж одне загальне.

Кваліфікація. Коротко вказується найбільш важлива для потенційного роботодавця інформація про ваші професійні навички, сильні сторони й досягнення.

Досвід роботи вказується у зворотному хронологічному порядку (спочатку зазначається останнє місце роботи). Це найважливіший блок резюме, у якому описується професійний досвід (як правило, за останні 10 років) за такою схемою:

  • назва компанії;
  • напрям діяльності компанії;
  • строки роботи;
  • посада;
  • посадові обов'язки;
  • професійні навички й досягнення.

Під час опису ваших досягнень використовуйте дієслова дії, такі як розвивав, заощадив, збільшив або скоротив.

Освіта. Чим більше пройшло часу після закінчення навчального закладу, тим менше місця цей пункт повинен займати в резюме; для випускників і студентів варто розміщувати його перед попереднім, оскільки якщо і є досвід роботи, то він менш значний. Можна повідомити про нагороди, підкреслити ті вивчені дисципліни, які відповідають вашій меті. Також варто згадати про додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування тощо.

Додаткова інформація: володіння іноземними мовами й комп'ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях тощо (хобі варто згадувати тільки в тому випадку, якщо воно тісно пов'язане з бажаною роботою).

Рекомендації. Вкажіть можливість надання рекомендацій.

Про що не треба писати в резюме

Не треба вказувати або включати в резюме:

  • всю вашу трудову біографію (насправді вашого потенційного роботодавця цікавлять тільки останні 3–5 місць роботи й період не більше 10 років);
  • ваші фізичні дані й опис здоров'я;
  • ваші слабкі сторони;
  • причини, через які ви пішли з роботи;
  • рекомендаційні листи або імена людей, які можуть вас рекомендувати (підготуйте цей список окремо, він може знадобитися на співбесіді).

Яким повинне бути резюме

При складанні резюме варто пам'ятати про такі принципи:

Структурованість. Уся інформація в резюме має викладатися в певній послідовності й відповідати обраній формі.

Вибірковість. Обмірковуючи своє резюме, насамперед визначте його мету, тобто вирішіть, яку роботу ви хочете одержати. Проаналізуйте свій професійний досвід і виберіть із нього тільки те, що чітко відповідає встановленій меті. Вибірковий підхід вбереже ваше резюме від зайвої, непотрібної інформації.

Об'єктивність. Описуючи свій досвід і навички, будьте реалістичні й об'єктивні. Ви повинні бути готові обґрунтувати все, що вказали в резюме.

Стислість. Обсяг резюме не повинен перевищувати двох сторінок, тому інформацію необхідно викладати коротко, наголошуючи на найбільш важливих для роботодавця моментах.

Конкретність. Потрібно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

не слід писати варто писати
займався навчанням навчив двох нових працівників
допомагав зменшити помилки скоротив помилки на 15%, чим заощадив фірмі $40000
швидко засвоюю нові знання опанував нові процедури за рекордно короткий строк – два тижні

Активність. Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм. Підкресліть досягнуті результати, використовуючи дієслова дії.

не слід писати варто писати
відповідав за виконання... виконав...
знаходив застосування наступним можливостям... ефективно використовував...
ніс відповідальність за... відповідав за...

Позитивність. Віддавайте перевагу позитивній інформації перед негативною.

не слід писати варто писати
улагоджував скарги на... допомагав клієнтам в...
перешкоджав зниженню частки продажів підвищив потенціал продукту на ринку
перейшов з посади... просунувся на посаду...

Акцент на досягненнях. Зосереджуйте увагу на ваших досягненнях.

не слід писати варто писати
проробив там три роки одержав підвищення посади й два підвищення оплати праці
виконував додаткову роботу завжди виконував роботу у визначений строк

Намагайтеся не використовувати займенник «я».

Коли резюме вже написане

На завершення перевірте ваше резюме за такими позиціями:

  • попросіть кого-небудь, хто добре володіє мовою, якою написане резюме, перевірити його;
  • в описі роботи, на якій ви зайняті зараз, використовуйте дієслова в теперішньому часі, наприклад «працюю», «проектую»;
  • відповідно під час опису попередніх місць роботи використовуйте дієслова в минулому часі;
  • будьте послідовні: якщо ви один раз використовували скорочення, використовуйте його у всьому резюме (але краще зазначати всі найменування повністю);
  • уникайте довгих фраз і мудрованих слів;
  • чітко виділіть необхідні заголовки;
  • простежте, щоб ваше резюме було оформлене в одному стилі;
  • обирайте зручний для читання формат (великі поля, не дрібний, але й не занадто великий шрифт, достатня відстань між рядками тощо);
  • для друкованої версії використовуйте папір білого кольору гарної якості;
  • дуже важливо вмістити ваше резюме на одній, максимум на двох сторінках;
  • переконайтеся, що ви зможете підтвердити всю інформацію, яку включили в резюме.

Добре було б скласти резюме двома мовами. Зрозуміло, до резюме іноземною мовою висуваються такі самі вимоги стосовно оформлення, грамотності й стилістичної єдності, що й до резюме рідною мовою.

Як правильно складати мотиваційні листи

Зазвичай метою мотиваційних листів є коротка попередня презентація вашого резюме для привернення уваги роботодавця. Мотиваційний лист наголошує саме на тій інформації, що відповідає вимогам позиції, яка вас цікавить.

Для початку радимо витратити певний час і більше дізнатися про компанію-роботодавця. У листі краще звертатися до тієї компанії, в яку ви надсилаєте своє CV. Якщо ви складаєте мотиваційний лист англійською мовою, використовуйте активний стан. Уникайте жаргону та кліше, а також обов’язково перевірте лист на грамотність. Якщо ви надсилаєте лист електронною поштою, викладайте його саме у формі для набору повідомлення, не треба прикріплювати його як документ. Будьте ввічливі, позитивні та використовуйте формальний стиль спілкування.

Мотиваційний лист повинен бути коротким, зрозумілим та легким для читання. У першому абзаці зазначте, чому ви пишете і зацікавлені саме в цьому роботодавцеві. Потім зосередьтеся на тих своїх навичках та кваліфікаціях, які ви можете використати саме в цій роботі. Вкажіть одне чи кілька значних досягнень або здібностей, що характеризують вас як сильного кандидата, але не перебільшуйте свій досвід. Радимо уникати цитат із вашого CV. Наприкінці одним реченням напишіть, яка мета вашого листа, зверніть увагу роботодавця на резюме, що додається, та залиште вашу контактну інформацію. Бажаємо успіхів!

(Стаття підготовлена за матеріалами компанії «Анкор»)

(Переклад статті

«Как составить хорошее резюме»,

Джерело: Work.com.ua)

Оплата ONLINE
 

Соціальні сервіси

RSS
 
 

Контактна інформація

Будьте завжди з нами

LinkedIn
 
Facebook
 
Instagram
 
Twitter
 
Flickr
 
Telegram
 
YouTube
 
TikTok