Співбесіда

Кабінет 109-1
(+38 044) 455-57-12, вн. 157
tamara@a.krok.edu.ua

Ми працюємо для Вас
Пн. – пт.: 9:00 – 18:00
Перерва: 13:00 – 14:00
Cб., нд.: вихідні

Як вдало пройти співбесіду

Чи замислювалися ви коли-небудь, чому люди охочіше купують різні товари, до того ж далеко не завжди потрібні їм, на презентаціях або через каталоги? У цьому випадку покупцям вже пояснили властивості товару й переконали, що купівля просто необхідна. Ваше завдання на співбесіді абсолютно аналогічне: переконати працедавця взяти на роботу саме вас!

Для цього насамперед потрібно скласти список власних «товарних якостей».

Оцініть свої навички і професійні якості, пригадайте трудові досягнення, проаналізуйте риси характеру (наприклад, чи властива вам цілеспрямованість, ентузіазм, звичка доводити справу до кінця). Крім основної освіти, не варто «забувати» і про додаткову: музична, художня або спортивна школи, стажування і тренінги за фахом.

Обов´язково пригадайте свої захоплення і хобі. Навіщо це потрібно? Припустимо, у вільний від роботи час ви любите кататися на конях на іподромі. Це заняття виробляє у вас любов до природи, терпіння, відповідальність – такі необхідні для роботи якості... Складаючи шпаргалку, не забудьте про нагороди, подяки і премії: їх наявність не можна переоцінити. Обов´язково повідомте про знання іноземних мов, рівень володіння комп´ютером, вміння водити автомобіль. Чим більше ви пригадаєте, тим упевненіше відчуватимете себе перед інтерв’юером.

Після цього співставте вимоги, що висувають кандидату на бажану посаду, з власними характеристиками. Спробуйте скласти невелику лаконічну розповідь про себе, хоча, як кажуть, немає нічого важчого, ніж розказувати про близьку людину. А хто вам ближчий, ніж ви самі?

Розповідь на зразок «закінчила школу, два курси інституту, вийшла заміж, народила» не підходить, незважаючи на те, що стислість – сестра таланту. Власну біографію потрібно гарно подати. Ось приклад правильної розповіді кандидата, що претендує на вакансію бухгалтера: «Із самого дитинства я обожнювала рахувати, цифри, в школі завжди мала «відмінно» з математики, вступила до державного університету на економічний за спеціальністю «Бухоблік». На третьому курсі вийшла заміж і народила, але паралельно встигала вести бухгалтерію декількох фірм». Як кажуть, відчуйте різницю. Не треба писати художню розповідь, якщо ви в собі впевнені – напишіть хоча б тези.

Потенційному працедавцю не цікаво знати про вас «у загальних рисах» – перш за все ви йому цікаві, як людина, що претендує на вакантну посаду за певною спеціальністю. Про це інтерв’юер може дізнатися лише з вашої розповіді! Наприклад, ім´я Джакомо Казанови стало відомим завдяки його власним мемуарам. Адже хто знає, що він вже в 17 років захистив дисертацію  з права, був абатом, солдатом, енциклопедично освіченою людиною, працював юристом, хіміком, перекладачем, фінансистом, музикантом, писав вірші, драми і так далі. Прекрасний психолог Джакомо Казанова зумів добитися успіхів і при дворі багатьох монархів Європи, хоча не був дворянином. А що ми знаємо з його розповідей? Лише про його авантюрні любовні пригоди, що ставлять Казанову на один щабель із більш архаїчними Ловеласом і Дон Жуаном. Не уподібнюйтеся Казанові – розповідайте лише те, що безпосередньо стосується справи.

Обдумайте і свої слабкі сторони, адже вони є в кожної людини. Наприклад, ви нещодавно закінчили університет і ще не маєте достатнього досвіду. Не приховуйте цього. Двадцятирічні всезнайки, що претендують на високу зарплату, виглядають смішно. Ви геніальний промоутер? Охоче вірю. Тоді скромно (!) попросіть дати вам завдання будь-якої складності і продемонструйте свою геніальність на практиці. Ви повинні не вихвалятися, а переконувати.

У кожній роботі є неприємні моменти (наприклад, монотонність), труднощі різного характеру. Представник фірми, який із вами розмовляє, повинен знати, що ви не живете ілюзіями і готові до неприємних моментів своєї майбутньої діяльності. Якщо вже зовсім заженуть в кут, зізнайтеся, що поки що маєте не зовсім чітке уявлення про майбутню роботу, але легко навчаєтеся і у вас є для цього необхідні знання і риси характеру. Це нормально.

Навіть питаючи про дозвілля або літні канікули, працедавець переслідує одну мету: з´ясувати, чи підходите ви його компанії. У цьому випадку привабливими є такі якості, як чесність, надійність, ініціативність, ентузіазм, уміння працювати в команді. Приміром, ви були старостою курсу в інституті – значить, маєте лідерські якості. Врахуйте, що на співбесіді випадкових питань не буває. Ретельно обдумуйте відповіді, не поспішайте, але й не «тримайте паузу». Прагніть уникати гострих кутів. Ви на співбесіді, а не в подруги на кухні або з другом у барі! Часто молоді люди клюють на вудку приємного ставлення до себе і можуть бовкнути зовсім не те, що б хотілося почути працедавцю. Є у інтерв’юерів й інший прийом: замість приємного спілкування ви можете отримати бурю і натиск у вигляді колючих питань «у лоб». Не лякайтеся: вас перевіряють на стресостійкість. Зосередьтеся і не ображайтеся. Не дозволяйте себе залякати: ви не в слідчого і не вчинили жодних протиправних дій, працедавець нічого не має проти вас особисто – це просто перевірка.

Будьте готовими до будь-якого результату співбесіди, але налаштуйте себе на позитивне рішення,не падайте духом і, незважаючи на результат, будьте ввічливими. Неприємно, не сперечаюся. Одного разу моїй знайомій довелося стати жертвою такого «артобстрілу». Потенційний працедавець вирішив знизити її вимоги із заробітної платні. Самовладання вона не втратила, нервувати не стала, як того прагнув інтерв’юер, і врешті-решт він погодився на її вимоги. Вийшовши з його кабінету, вона резонно подумала: «А чи коштує таких грошей мій спокій?» У результаті вона відмовилася від запропонованого місця (до речі, намагаючись її умовити, працедавець обіцяв ще більші вигоди). Отже, подумайте, а чи потрібно йти в компанію, де культивують подібні методи роботи?

У будь-якому випадку ви повинні залишити про себе хороше враження. Так, донька моєї знайомої не підійшла з якихось міркувань на вакантну посаду, але менеджер із роботи з персоналом тієї фірми, куди вона влаштовувалася, її запам’ятав і порекомендував в іншу компанію, де вона зараз успішно працює. Якщо ви прийшли на співбесіду, а вас зустрічає ціла група оцінювачів, не дивуйтеся. Це навіть краще. Одна людина може бути просто необ’єктивною, а така «група» – якраз навпаки. Усім сподобатися складно, але будьте ввічливими з кожним, кожному відповідайте ніби своєму основному працедавцю! Іноді складно відразу зорієнтуватися, хто ж із них головний. Не обов’язково це головуючий: він може виявитися менеджером відділу кадрів. Якщо одному з групи ви не сподобаєтеся, наприклад своїм гордовитим тоном, то інший скаже, що ви, навпаки, впевнена в собі людина. Отже, «консиліум» – це ще не смерть райдужних надій.

Припустимо, у вас вже є певний трудовий стаж. Подумайте про сильні сторони своєї робочої біографії. Пом’якшіть недоліки. Розкажіть, наприклад, який досвід дала вам діяльність у компанії прямого маркетингу. Ніколи не критикуйте своє колишнє керівництво, яким би воно не було. Більше говоріть про хороше: тут податки скоротили, тут заощадили і так далі. Якщо розмова перейде на особисте життя, покажіть, що в цьому питанні у вас все цілком добре, і поверніться до основної теми розмови. Якщо відчуваєте, що питання недоречні, акуратно змініть тему. Питання про фінансові борги, інші джерела доходу, проблеми зі здоров’ям, релігійну приналежність, проблеми з алкоголем або наркотиками, сексуальну орієнтацію і етнічне походження – табу для інтерв’юера. На жаль, багато працедавців безцеремонно залазять на нашу особисту територію.

Майте на увазі, що людина або люди, які будуть із вами розмовляти, теж хвилюються перед зустріччю. Хоча деколи і приховують це досить вміло. Не всі добре знають методики відбору потрібного їм співробітника. Ви можете відразу потрапити безпосередньо до майбутнього начальника, і тоді більше уваги під час співбесіди буде приділено професійній діяльності. У будь-якому випадку ваше завдання – переконати кожного, з ким говоритимете, що ви акуратний, старанний, впевнений у собі, діловий співробітник. Саме той, хто їм зараз потрібен. Створіть образ професіонала. Якщо ви претендуєте на керівну посаду, покажіть на співбесіді, що вмієте не лише професійно працювати, а й делегувати свої повноваження, працювати в команді і стежити за успіхом кожного співробітника.

Ви повинні мати абсолютно чітке уявлення про свій стиль керівництва, а також про такі поняття, як професійне зростання (в будь-якому віці не зашкодить!), успіх і навіть провал. Крім розповіді про себе, складіть декілька оптимістичних фраз, пригадайте більше доказів своїх позитивних якостей. Це налаштує вас на успіх. Ваша поведінка повинна захопити і працедавця. Нічого не перебільшуйте і тим більше не вигадуйте. Очевидні успіхи скажуть все за вас, навіть якщо їх не так вже й багато. Не впадайте в депресію, якщо вам відразу здалося, що ви не сподобалися працедавцю. Можливо, в нього просто поганий настрій або хворіють родичі і в його реакції ви аж ніяк не винні. Не додавайте йому негативних емоцій, але і не жартуйте (навіть якщо в гуморі вам немає рівних). Ви не на «КВН».

Спробуйте передбачити різні варіанти і достатньо серйозно себе проаналізувати. Якщо і досвіду роботи у вас немає, і відповідної освіти, а вдома купа малих дітей, не біда.

Запам’ятайте: головне в підготовці перед співбесідою – не поставити себе на п’єдестал, а об’єктивно проаналізувати свої знання та якості і бути впевненим у собі. Тоді й потенційний працедавець зможе бути у вас впевненим.

Джерело: http://www.jobportal.com.ua/ukr/articles/interview/44.html

Оплата ONLINE
 

Соціальні сервіси

Контактна інформація

Будьте завжди з нами

Ми в Соціальних Мережах. Слідуйте за нами.
Ви тут: Про КРОК » Підрозділи » Структурні » Центр розвитку кар’єри » Як вдало пройти співбесіду